FANDOM

Brandon
Brandon
Biografisk information
Ålder (i den första uppenbarelsen) 17
Födelsedag 23 september
Hemvärld Eraklyon
Krafter Slåss med ett grönt svärd
Romantik intresse Stella
Information i serien
Röstskådespelare Massimiliano Alto (säsonger 1-3), Nanni Baldini (säsong 2), Gianluca Crisafi (säsonger 4-7), Gianfranco Miranda (filmer) (Original/italienska språket)
Mark Hauser (Rai English)
Frank Frankson (4Kids)
Adam Gregory (Nickelodeon)
Första uppenbarelse En oväntad händelse

Brandon är Sky's väpnare. Han är den absolut starkaste och mest fysiskt passa i gruppen.

Biografi Redigera

Brandon har en grön-färgad phantoblade är designad efter en huggsabel. Brandon födelsedag är den 23 september.

Brandon är Skys vapendragare och livvakt. Han är också Stellas pojkvän. Vid det första avsnittet, som infördes han sig själv som "Prince Sky", men senare har erkänt att hans lögn och fortsatte att kalla sig" Brandon "efter händelserna den kungliga Heartbreak.

Brandon är lojal, omtänksam och en mycket mild, vänlig pigg kille. Han kan vara flirtig med andra kvinnor, men sällan otrogen mot sin flickvän, Stella trots att han flörtar med andra tjejer. Han ses ofta med sin bästa vän Sky.

Brandon har kort medellång brunt hår och bruna ögon. Han är av medium hy och bygga.

Brandon bär den traditionella röda Fountain enhetlig vid tjänsteuppdrag. Juvelen lås på kappan är grönt.

I den första säsongen Brandon bar en vit klänning skjorta med en röd Ascot. Detta var under en blå tröja väst kopplas ihop med gröna rutiga byxor och bruna skor klänning.

I andra och tredje säsongerna Brandon visas på sig en röd och blå buk skjorta med röda och blå byxor och en matchande jacka.

Före början av första säsongen handlade han och prins Sky namn så att himlen kan vara säkra från Yoshinoya, vilket framkom i säsong 2. Det var omedelbar kärlek mellan honom och Stella, och i slutet av serien, även om Brandon lurade henne, började de ett förhållande. I "The Voice of Nature" han fungerade som inofficiell ledare för gruppen.

I den här säsongen är det mer fokus på Brandon och Stellas förhållande. När gruppen gick till Shadowhaunt tillsammans med Layla, var de splittrades, och Brandon föll från en klippa, och Stella hoppade efter honom. De var fångad i en flod och sårade upp som transporteras med Sponsus till Downland. Prinsessan Amentia fastnade i Brandon och sa att han måste gifta sig med henne. När Brandon vägrade hotade hon att hålla Stella (som var försvagning på grund av bristen på solljus) i Downland. Med inget val, enades Brandon att gifta sig med henne. Stella gick att få hjälp av Sky, Bloom, och Layla och de sparat Brandon till slut. I serien slut var han tvungen att gå be om prinsessan Amentia om hon kunde låna honom rockworm. Hon sedan föreslår en duell, och bör Brandon vinner kommer hon att hjälpa honom. De vinner, och så till slut de besegrade Lord Darkar och han och Stella visas dansar i slutet.

Brandon och Stella är still going strong i början av Winx 3: e året i skolan. När Stella förvandlas till ett monster av Chimera förtrollningen Brandon kan faktiskt se genom att hennes inre skönhet. När Sky stavas med Diaspro och Valtor, stannar Brandon på Eraklyon att försöka hjälpa. Han försöker resonera med Sky tjänar en gänglig som en förrädare.

Brandon följer med specialister till jorden där de tilldelas för att skydda Winx Club. Brandon föreslår eventuellt Stella.

Men för en kort stund att de inte är på speaking terms i säsong 4, eftersom Stella är arg på Brandon eftersom han lät Mitzi kyssa honom efter att han räddat henne.

Namnet Brandon är engelska och betyder skicklig med ett svärd.