FANDOM

Roxy
Roxy
Biografisk information
Ålder (i den första uppenbarelsen) 16
Födelsedag 9 juni
Hemvärld Jord
Krafter Magi baserat på djuren.
Föreningar Arthur (hund)
Familj Klaus (far)
Drottning Morgana (mor)
Information i serien
Röstskådespelare Debora Magnaghi (Original/italienska språket)
Sara Camacho (Rai English)
Liliana Mumy (Nickelodeon)
Första uppenbarelse Jordens sista fe

Roxy är en fiktiv karaktär i Winx Club animerade serie. Hennes första framträdande var i den tredje avsnittet av den fjärde säsongen, "Ľultima fata della Terra" (Jordens sista fe).

Personlighet

Roxy gick Winx Club i säsong fyra, som den sjunde medlem. Roxy är väldigt optimistisk och glad, omtänksam en hel del för djur till den grad att göra sina hemliga skydd för dem i baksätet av sin fars bar. Hon är mycket modig, ha ställt den svarta cirkeln ett par gånger och inbrottstjuvar även när hon inte kunde förvandlas, och alltid villig att hjälpa de behövande. Hon kan emellertid också få en konfronterande attityd när hon är arg eller känner sig hotad, stå upp för sig själv när andra satte ner henne. Men på samma ton, är hon benägen till tårar när mycket förvirrad eller rädd. Hon bor också i Gardenia, precis som Bloom, och detta gör de två ganska nära. Winx Club träffade henne först på Frutti Music Bar där hennes far och sig själv arbete, och fick bli vän med henne senare i serien. Hon äger en hund, Arthur, som hon älskar så mycket. I episod tjugofem säsong fyra, avslöjas det att Morgana är Roxy mor. Det är okänt om detta gör henne till en riktig prinsessa eller en prinsessa efter titel.

Biografi

Säsong 4

Roxy var ursprungligen försiktig av Winx Club, tänker att de är bara en massa snobbiga förgäves flickor. Hon arbetade som bartender och servitris på hennes fars bar, Frutti Music Bar. Senare ändrade hon uppfattning när de hade förföljt henne till hennes personliga rum på Frutti Music Bar efter Winx Club insåg att hon var hämtning mer än en pet (hon laddat ner flera, alla under olika namn). Hon är ännu mer misstänksam mot tjejerna, tänker de är galna.

Senare, efter att ha blivit vänner med flickorna, hon attackerad av den svarta cirkeln, ledde henne att tro på magi och tjäna Winx deras Believix. Långsamt och efter att lära hon är djurens fe, började Roxy att använda en del begränsad makt på Arthur, som gör honom prata tillsammans med de andra sällskapsdjur. Efter ett tag bestämde hon sig för att visa dem för sin pappa i episoden 12 "Pappa, jag är en fe!" när Roxy upptäcker att hennes pappa är det verkligen Duman i förklädnad. Efter att ha blivit kidnappad, lyckas Roxy fly och räddar sin pappa, tills Gantlos försöker stoppa henne (under denna, de andra Winx Girls slåss mot de andra trollkarlarna). Efter Gantlos skadar Arthur blir Roxy mycket rasande och förvandlas till form av fe, precis som hur Bloom första förvandlade sig själv i säsong 1 när hon var vänd mot Trix. Efter att ha misslyckats i att försöka skydda sig själv, de andra Winx tjejerna rädda snart henne efter att ha gjort en stor grupp människor i Gardenia tror på älvor. När trollkarlarna försvinna och Roxy återförenas med Arthur och Klaus, klagar hon Bloom att hon inte vill vara en älva, eftersom det är för farligt.

Filma 2: Den Magiska Äventyr

Roxy visas inte i den andra filmen. Huruvida hon deltog Alfea vid tidpunkten är okänd.

Kläder

Roxy har midjan längd, mörkt rosa hår med gul tips och ögon violett. Hon har en grön, lång ärm med en rosa skjorta över den, som har en blå tass tryck fram. Hennes jeans är knälånga med en kedja hängande av vid hennes midja och hon bär rosa och vita snörde upp stövlar.

Fe

Roxys fe outfit består av en ljusgrön, enarmade topp som har två bleka lavendel band som håller den över hennes högra axel. Hon har också ljusgröna korta shorts med en gröngul bälte över dem. Bältet har en rosa hjärta på den, med flera rosa volanger hängande på det. På hennes högra arm är en klargrön fingerlösa handskar som når mellan hennes axel och armbåge. Hennes skor är ljusgrön stövlar med vita klackar och rosa strumpor. Hennes hår ändras inte. Hennes vingar är kantade med grönt och mörkt lila på insidan. Vid kanterna av vingarna är virvlade, ljusrosa mönster. I begreppet konst, är hennes vingar täckta med gröna tassavtryck. Hon omvandlas i älva form i episod tolv av den fjärde säsongen (episod nittio i serien) "Pappa, jag är en fe" av ren ilska när Gantlos skadade Arthur med sin mörka magi. Det är till stor del diskuteras om hon har "magiska Winx" omvandling eller Believix, eftersom det aldrig klargjorts.

Stavar

Roxy är från planeten jorden, den sista fen från jorden till den första besöket i Tir Nan Og. Hon har makten över djuren. Hon kan känna vad de känner, som har en form av empati för dem, och kan lugna ner dem om de är rädda, sårad, eller arg. Hon har befogenhet att tala till dem genom telepati och kan även kalla dem i den meningen. Hon kan också ge dem möjlighet att tala som människor. Hon har också visat att låna magiska styrka till dem, som hon gjorde till Arthur i säsong 4: episod 7, att låta honom bryta sig loss från älva jägare och ange sina hinder för att återvända till hennes sida.

Tillsammans med detta tycks hon har en form av "fara känsla" som kan ses i episod elva av den fjärde säsongen "Winx Club Forever!" och kan avge en flock fjärilar, som bedövar hennes motståndare. Också, som för sent, har hon fått kläm på ett enkelt telekinesi stava och har också lärt sig att avfyra en stråle av magisk energi som de andra flickorna kan.

Såvitt hon Enchantix del har ingenting aviserats hittills, men det finns en liten sannolikhet för att, genom att frigöra jordens feerna från deras fängelse av trollkarlarna eller genom att spara Morgana från den magiska spegeln som Nebula fängslade henne (vilket skulle tydligen har orsakat henne sakta avta tills hon slutade befintliga hade Roxy inte befriade henne) hon kanske har förtjänat det. Men detta kan också vara osannolikt, iallafall nästa säsong bekräftar det. [Denna information måste tas med försiktighet].

Kuriosa

  • Roxy "är förkortad form av namnet "Roxanne", som kommer från det grekiska namnet "Roxana", själv är den grekiska stavningen av fornpersiska namnet "Raukhnaka"/"Rauxnaka", " Roshania" eller "Raukhshna", som betyder "Liten stjärna", "Ljus som gryning" eller "Den ljusa", som var namnet på den baktriska adelsdam Roxana, som var hustru till Alexander den store. Den moderna persiska versionen av namnet är "Roshanak", med modern mening "Luminous Skönhet".